Proces




Zostaniecie podzieleni losowo na 5 grup o następującej tematyce wiodącej:

  1. biologiczne zastosowania pierwiastków – potrzeby organizmów żywych w zakresie biopierwiastków, 
  2. zastosowania historyczne pierwiastków – w jaki sposób wykorzystywano pierwiastki chemiczne od czasów starożytnych aż po koniec VII wieku, 
  3. nowoczesne zastosowania pierwiastków – w jaki sposób wykorzystuje się pierwiastki chemiczne w XXI wieku,
  4. stworzenie hitu – przygotowanie piosenki dotyczącej różnych zastosowań pierwiastków, 
  5. stworzenie quizu w oparciu o materiały przygotowane przez resztę grup. 

  • Każda grupa nada sobie nazwę bezpośrednio związaną z wylosowanym zadaniem. 

  • Każda grupa wyznaczy swojego Przewodnika, którego zadaniem będzie koordynacja prac wszystkich członków grup. 
  • Podzielcie pracę sprawiedliwie między siebie. 

  • Wszystkie grupy mają za zadanie dowiedzieć się jak najwięcej o sobie. 

  • Każda z grup na zakończenie procesu stworzy chmurę wyrazów składająca się z nazw pierwiastków, których dotyczyła ich praca. Chmurę wyrazów proszę przygotować w programie: Free online Wordcloud generator, zapisać w postaci pliku tekstowego oraz przedstawić na forum klasy. 

  • Grupy 1, 2 i 3 przygotują prezentacje multimedialne dotyczące przynajmniej pięciu i najwyżej ośmiu pierwiastków chemicznych. Grupa 1 wykorzysta program Prezi, grupa 2 – program Emaze, a grupa 3 – PowToon. Pamiętajcie o zasadach tworzenia dobrej prezentacji. Każda z prezentacji może zawierać maksymalnie 12 slajdów, a jej przedstawienie może trwać do 15 minut. 

  • Grupa 4 opracuje tekst i muzykę piosenki (długość utworu między 3, a 6 minut) oraz wykona ją, nagra i umieści w serwisie YouTube, a następnie zaprezentuje ją członkom pozostałych grup. 

  • Grupa 5 opracuje quiz w programie Kahoot, wykorzystując materiały opracowane przez grupy 1-4. Quiz będzie składał się z przynajmniej 16 pytań – po cztery pytania z materiałów opracowanych przez grupy 1-4. Im więcej osób rozwiąże test przynajmniej w połowie prawidłowo, tym wasz quiz będzie oceniony wyżej. 

  • W przypadku każdej z grup ocenie będzie również podlegać ortografia i gramatyka. 

  • Wszystkie wykorzystywane materiały źródłowe muszą zostać zacytowane w pracach.