1. Dla grup: 1.-3.
1. Dla grup: 1.-3.
Wymagania
|
Początkowe
0-1 punkt |
Rozwinięte
2 punkty |
Zaawansowane
3 punkty |
Celujące
4 punkty |
Gromadzenie danych, wartość merytoryczna materiałów, adekwatny dobór
pierwiastków
Można
uzyskać 1-4 pkt.
|
Zebrane materiały niepełne.
Brak własnych
opracowań.
Opisano mniej
5 pierwiastków.
Brakuje
odniesienia do materiałów źródłowych.
|
Dobrze
zebrane i opracowane materiały jednak zgromadzone informacje są niepełne
i niewystarczające do zrealizowania zadania w pełni, nieliczne własne
opracowania.
Opisano
właściwą liczbę pierwiastków.
|
Wszystkie potrzebne
informacje, stanowiące logiczną całość, zostały zebrane.
Wykorzystano
wiele źródeł, łącznie ze źródłami niewymienionymi w dziale literatura.
Trafnie
dobrany materiał ilustracyjny.
Opisano
właściwą liczbę pierwiastków.
|
Zgromadzono
wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni.
Twórczo wykorzystane źródła.
Zaprezentowane opisy, opinie i refleksje są własne, poprawnie zredagowane
Opisano
właściwą liczbę pierwiastków.
|
Sposób przedstawienia informacji
Można
uzyskać 1-4 pkt.
|
Nie
przygotowano prezentacji we właściwym programie.
Przygotowano
chmurę wyrazów.
Praca mało czytelna dla odbiorcy, uboga graficznie.
Tekst trudny
do czytania,pojawiają się błędy. Przypadkowe lub nieczytelne ilustracje.
Przygotowano zbyt
wiele lub za mało slajdów.
|
Przygotowano
prezentację zgodnie z wytycznymi – we właściwym programie. Praca wykonana
estetycznie, tekst
czytelny, napisany poprawnie, fotografie trafne i wyraźne.
Prezentacja
zawiera drobne błędy techniczne, literówki, błędy ortograficzne. Przygotowano
zbyt wiele lub za mało slajdów.
Przygotowano
chmurę wyrazów.
|
Praca wykonana
zgodnie z wytycznymi – we właściwym programie. Slajdy ciekawe, przejrzyste, zrozumiałe.
Na slajdach nie ma błędów ortograficznych i interpunkcyjnych. Tekst uporządkowany, dobrej jakości zdjęcia dobrane logicznie.
Przygotowano
do 12 slajdów.
Przygotowano
chmurę wyrazów.
|
Prezentacja
bardzo atrakcyjna, czytelna, i twórcza.
Slajdy
urozmaicone graficznie i nieprzepełnione tekstem. Właściwy dobór wielkości
czcionek. Ilustracje są elementem treści i są logicznie wkomponowane w slajdy.
Przygotowano
chmurę wyrazów.
|
Współpraca
Można uzyskać 1-4 pkt.
|
Brak podziału
obowiązków i współpracy w grupie.
Uczniowie nie
trzymają się terminów wykonania pracy.
|
Uczniowie współpracują
w pewnym zakresie, ale nie wszyscy uczestniczą w przygotowaniu zadania. Przez większość czasu pracują
indywidualnie. Tylko część pracy wykonywana na czas.
|
Grupa dobrze
zorganizowana i współdziałająca. Wyraźny podział obowiązków, ale obowiązki
poszczególnych uczniów nie do końca są one równocenne. Zadania oddane w
terminie.
|
Grupa
współpracuje wzorowo. Wyraźnie widać kto jest liderem i w jaki sposób
podzielone zostały obowiązki. Uczniowie pomagają sobie wzajemnie. Grupa
trzyma się ustalonych terminów.
|
Sposób zaprezentowania pracy
Można uzyskać 1-4 pkt.
|
Uczniowie mało
obyci z prezentowaniem danych w postaci prezentacji, nie przygotowali się do
publicznego przedstawienia wyników swojej pracy, nie radzą sobie z
oprogramowaniem.
|
Uczniowie
podejmują próbę prezentacji, ale widać, że improwizują i nie przygotowali się
do wyników swojej pracy.
Uczniowie
mówią bardzo krótko lub nadmiernie przedłużają czas prezentacji powyżej 15
minut.
|
Sposób prezentacji poprawny, ale mało dynamiczny i bez interakcji z
publicznością.
Uczniowie mieszczą się w zadanym czasie prezentacji.
|
Prezentowanie bez zarzutów – odpowiednia dynamika i interakcja z osobami w
sali.
Uczniowie mieszczą się w zadanym czasie prezentacji.
|
2. Dla grupy 4.
Wymagania
|
Początkowe
0-1 punkt |
Rozwinięte
2 punkty |
Zaawansowane
3 punkty |
Celujące
4 punkty |
Gromadzenie danych, wartość merytoryczna materiałów, adekwatny dobór
pierwiastków
Można
uzyskać 1-4 pkt.
|
Tekst
piosenki właściwie nie na temat – brak informacji o konkretnych pierwiastkach
lub o ich zastosowaniu.
Opisano mniej
5 pierwiastków.
Pojedyncze błędy
ortograficzne i interpunkcyjne - w przypadku licznych - 0 pkt.
|
Ciekawy dobór
pierwiastków z różnych grup, ale ich opis nie do końca poprawny merytorycznie.
Możliwe pojedyncze
błędy ortograficzne i interpunkcyjne.
|
Szeroki dobór
pierwiastków z różnych grup. Zastosowania opisane zdawkowo, lub hasłowo. Opis
pierwiastków, stanowiący treść materiału, wykonany poprawnie merytorycznie.
|
Szeroki dobór
pierwiastków z różnych grup. Opis pierwiastków, stanowiący treść materiału,
wykonany poprawnie merytorycznie. Opis zastosowań bliski życiu i z różnych
dziedzin.
|
Sposób przedstawienia informacji
Można
uzyskać 1-4 pkt.
|
Przygotowano
jedynie tekst piosenki i nie nagrano jej przy akompaniamencie muzyki.
|
Przygotowano
zarówno tekst jak i muzykę piosenki. Nagrano film, ale nie umieszczono go w
serwisie Youtube.
|
Przygotowano
zarówno tekst jak i muzykę piosenki. Nagrany film umieszczono w serwisie
Youtube. Do filmu stworzono prosty teledysk w postaci nagrania uczniów.
|
Przygotowano
zarówno tekst jak i muzykę piosenki. Nagrany film umieszczono w serwisie
Youtube i opatrzono informacją o prawach autorskich do utworu. Do filmu
stworzono teledysk w postaci nagrania uczniów i ciekawej animacji.
|
Współpraca
Można uzyskać 1-4 pkt.
|
Brak podziału
obowiązków i współpracy w grupie.
Uczniowie nie
trzymają się terminów wykonania pracy.
|
Uczniowie współpracują
w pewnym zakresie, ale nie wszyscy uczestniczą w przygotowaniu zadania. Przez większość czasu pracują
indywidualnie. Tylko część pracy wykonywana na czas.
|
Grupa dobrze
zorganizowana i współdziałająca. Wyraźny podział obowiązków, ale obowiązki
poszczególnych uczniów nie do końca są one równocenne. Zadania oddane w
terminie.
|
Grupa
współpracuje wzorowo. Wyraźnie widać kto jest liderem i w jaki sposób
podzielone zostały obowiązki. Uczniowie pomagają sobie wzajemnie. Grupa
trzyma się ustalonych terminów.
|
Sposób zaprezentowania pracy
Można uzyskać 1-4 pkt.
|
Uczniowie
czytają tekst piosenki bez akompaniamentu.
|
Uczniowie
puszczając film z serwisu Youtube.
|
Uczniowie prezentują na żywo swoją piosenkę. Prezentacja mało dynamiczna
– uczniowie stoją i śpiewają bez żadnej choreografii.
|
Uczniowie prezentują na żywo swoją piosenkę wykorzystując ciekawą
choreografię. Włączają w swoją prezentacje pozostałych uczniów.
|
3. Dla grupy 5.
Wymagania
|
Początkowe
0-1 punkt |
Rozwinięte
2 punkty |
Zaawansowane
3 punkty |
Celujące
4 punkty |
Gromadzenie danych, wartość merytoryczna materiałów, adekwatny dobór
pierwiastków
Można
uzyskać 1-4 pkt.
|
Test za
krótki. Pytania o nieadekwatnym poziomie trudności – zbyt proste lub
zdecydowanie za trudne.
W teście nie
wykorzystano informacji zebranych przez pozostałe grupy.
W pytaniach zdarzają
się pojedyncze błędy merytoryczne. W przypadku licznych błędów - 0 pkt.
|
Test
właściwej długości. Pytania nawiązują do danych zebranych przez pozostałe
grupy. Pytania o nieadekwatnym poziomie trudności – zbyt proste lub
zdecydowanie za trudne.
W pytaniach zdarzają
się pojedyncze błędy merytoryczne.
|
Test
właściwej długości. Pytania nawiązują do danych zebranych przez pozostałe
grupy. Pytania o adekwatnym poziomie trudności.
Pytania
poprawne pod kątem merytorycznym.
|
Test
właściwej długości. Pytania odnoszą się dokładnie i w pełni do danych
zebranych przez pozostałe grupy. Pytania o adekwatnym poziomie trudności.
Pytania
poprawne pod kątem merytorycznym.
|
Sposób przedstawienia informacji
Można
uzyskać 1-4 pkt.
|
Nie
przygotowano quizu we właściwym programie.
Pytania mało czytelne dla odbiorcy. Quiz ubogi
graficznie.
W quizie literówki i błędy ortograficzne. W przypadku licznych błędów - 0 pkt.
|
Przygotowano quiz
zgodnie z wytycznymi – we właściwym programie. Pytania
czytelne, napisane poprawnie, ale zdarzają się błędy konstrukcyjne.
W quizie
zdarzają się literówki i pojedyncze błędy ortograficzne.
|
Przygotowano quiz
zgodnie z wytycznymi – we właściwym programie. Pytania
czytelne, napisane poprawnie, odpowiedniej długości, ale zdarzają się błędy konstrukcyjne.
Każde z pytań
opatrzone grafiką, ale nie zawsze jest ona spójna z treścią pytania.
|
Przygotowano quiz
zgodnie z wytycznymi – we właściwym programie. Pytania
czytelne, napisane poprawnie, odpowiedniej długości. Każde z pytań opatrzone grafiką, która jest spójna z treścią pytania. |
Współpraca
Można uzyskać 1-4 pkt.
|
Brak podziału
obowiązków i współpracy w grupie.
Uczniowie nie
trzymają się terminów wykonania pracy.
|
Uczniowie współpracują
w pewnym zakresie, ale nie wszyscy uczestniczą w przygotowaniu zadania. Przez większość czasu pracują
indywidualnie. Tylko część pracy wykonywana na czas.
|
Grupa dobrze
zorganizowana i współdziałająca. Wyraźny podział obowiązków, ale obowiązki
poszczególnych uczniów nie do końca są one równocenne. Zadania oddane w
terminie.
|
Grupa
współpracuje wzorowo. Wyraźnie widać kto jest liderem i w jaki sposób
podzielone zostały obowiązki. Uczniowie pomagają sobie wzajemnie. Grupa
trzyma się ustalonych terminów.
|
Sposób zaprezentowania pracy
Można uzyskać 1-4 pkt.
|
Uczniowie mało
obyci z prezentowaniem danych w postaci prezentacji, nie przygotowali się do
publicznego przedstawienia wyników swojej pracy, nie radzą sobie z
oprogramowaniem.
|
Uczniowie
podejmują próbę prezentacji, ale widać, że improwizują i nie przygotowali się
do wyników swojej pracy.
Uczniowie
mówią bardzo krótko lub nadmiernie przedłużają czas prezentacji powyżej 15
minut.
|
Sposób prezentacji poprawny, ale mało dynamiczny i bez interakcji z
publicznością.
Uczniowie mieszczą się w zadanym czasie prezentacji.
|
Prezentowanie bez zarzutów – odpowiednia dynamika i interakcja z osobami w
sali.
Uczniowie mieszczą się w zadanym czasie prezentacji.
|