Kryteria oceny


1. Dla grup: 1.-3.

Wymagania
Początkowe
0-1 punkt
Rozwinięte
2 punkty
Zaawansowane
3 punkty
Celujące
4 punkty

Gromadzenie danych, wartość merytoryczna materiałów, adekwatny dobór pierwiastków
 Można uzyskać 1-4 pkt.
Zebrane materiały niepełne.
Brak własnych opracowań.
 Opisano mniej 5 pierwiastków.
Brakuje odniesienia do materiałów źródłowych.
Dobrze zebrane i opracowane materiały jednak zgromadzone informacje są niepełne i niewystarczające do zrealizowania zadania w pełni, nieliczne własne opracowania.
Opisano właściwą liczbę pierwiastków.
Wszystkie potrzebne informacje, stanowiące logiczną całość, zostały zebrane.
Wykorzystano wiele źródeł, łącznie ze źródłami niewymienionymi w dziale literatura.
 
Trafnie dobrany materiał ilustracyjny.
Opisano właściwą liczbę pierwiastków.
Zgromadzono wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni.
Twórczo wykorzystane źródła.
Zaprezentowane  opisy, opinie i refleksje są własne, poprawnie zredagowane

Opisano właściwą liczbę pierwiastków.

Sposób przedstawienia informacji
Można uzyskać 1-4 pkt.
Nie przygotowano prezentacji we właściwym programie.
Przygotowano chmurę wyrazów.
Praca mało czytelna dla odbiorcy, uboga graficznie. 
Tekst trudny do czytania,pojawiają się błędy. Przypadkowe lub nieczytelne ilustracje.
Przygotowano zbyt wiele lub za mało slajdów.
Przygotowano prezentację zgodnie z wytycznymi – we właściwym programie. Praca wykonana estetycznie, tekst
czytelny, napisany poprawnie, fotografie trafne i wyraźne.
Prezentacja zawiera drobne błędy techniczne, literówki, błędy ortograficzne. Przygotowano zbyt wiele lub za mało slajdów.
Przygotowano chmurę wyrazów.
Praca wykonana zgodnie z wytycznymi – we właściwym programie. Slajdy ciekawe, przejrzyste, zrozumiałe.
Na slajdach nie ma błędów ortograficznych i interpunkcyjnych. Tekst uporządkowany, dobrej jakości zdjęcia dobrane logicznie.
Przygotowano do 12 slajdów.
Przygotowano chmurę wyrazów.
 Prezentacja bardzo atrakcyjna,  czytelna, i twórcza.
Slajdy urozmaicone graficznie i nieprzepełnione tekstem. Właściwy dobór wielkości czcionek. Ilustracje są elementem treści i są logicznie wkomponowane w slajdy.
Przygotowano chmurę wyrazów.

Współpraca
 
Można uzyskać 1-4 pkt.
Brak podziału obowiązków i współpracy w grupie.
Uczniowie nie trzymają się terminów wykonania pracy.
Uczniowie współpracują w pewnym zakresie, ale nie wszyscy uczestniczą w przygotowaniu  zadania. Przez większość czasu pracują indywidualnie. Tylko część pracy wykonywana na czas.
Grupa dobrze zorganizowana i współdziałająca. Wyraźny podział obowiązków, ale obowiązki poszczególnych uczniów nie do końca są one równocenne. Zadania oddane w terminie.
Grupa współpracuje wzorowo. Wyraźnie widać kto jest liderem i w jaki sposób podzielone zostały obowiązki. Uczniowie pomagają sobie wzajemnie. Grupa trzyma się ustalonych terminów.

Sposób zaprezentowania pracy
Można uzyskać 1-4 pkt.


Uczniowie mało obyci z prezentowaniem danych w postaci prezentacji, nie przygotowali się do publicznego przedstawienia wyników swojej pracy, nie radzą sobie z oprogramowaniem.
Uczniowie podejmują próbę prezentacji, ale widać, że improwizują i nie przygotowali się do wyników swojej pracy. 
Uczniowie mówią bardzo krótko lub nadmiernie przedłużają czas prezentacji powyżej 15 minut.
Sposób prezentacji poprawny, ale mało dynamiczny i bez interakcji z publicznością.
Uczniowie mieszczą się w zadanym czasie prezentacji.
Prezentowanie bez zarzutów – odpowiednia dynamika i interakcja z osobami w sali.
Uczniowie mieszczą się w zadanym czasie prezentacji.

2. Dla grupy 4.                

Wymagania
Początkowe
0-1 punkt
Rozwinięte
2 punkty
Zaawansowane
3 punkty
Celujące
4 punkty

Gromadzenie danych, wartość merytoryczna materiałów, adekwatny dobór pierwiastków
 Można uzyskać 1-4 pkt.
Tekst piosenki właściwie nie na temat – brak informacji o konkretnych pierwiastkach lub o ich zastosowaniu.
 Opisano mniej 5 pierwiastków.
Pojedyncze błędy ortograficzne i interpunkcyjne - w przypadku licznych - 0 pkt.
Ciekawy dobór pierwiastków z różnych grup, ale ich opis nie do końca poprawny merytorycznie.
Możliwe pojedyncze błędy ortograficzne i interpunkcyjne.
Szeroki dobór pierwiastków z różnych grup. Zastosowania opisane zdawkowo, lub hasłowo. Opis pierwiastków, stanowiący treść materiału, wykonany poprawnie merytorycznie.
Szeroki dobór pierwiastków z różnych grup. Opis pierwiastków, stanowiący treść materiału, wykonany poprawnie merytorycznie. Opis zastosowań bliski życiu i z różnych dziedzin.

Sposób przedstawienia informacji
Można uzyskać 1-4 pkt.
Przygotowano jedynie tekst piosenki i nie nagrano jej przy akompaniamencie muzyki.
Przygotowano zarówno tekst jak i muzykę piosenki. Nagrano film, ale nie umieszczono go w serwisie Youtube.
Przygotowano zarówno tekst jak i muzykę piosenki. Nagrany film umieszczono w serwisie Youtube. Do filmu stworzono prosty teledysk w postaci nagrania uczniów.
 Przygotowano zarówno tekst jak i muzykę piosenki. Nagrany film umieszczono w serwisie Youtube i opatrzono informacją o prawach autorskich do utworu. Do filmu stworzono teledysk w postaci nagrania uczniów i ciekawej animacji.

Współpraca
 
Można uzyskać 1-4 pkt.
Brak podziału obowiązków i współpracy w grupie.
Uczniowie nie trzymają się terminów wykonania pracy.
Uczniowie współpracują w pewnym zakresie, ale nie wszyscy uczestniczą w przygotowaniu  zadania. Przez większość czasu pracują indywidualnie. Tylko część pracy wykonywana na czas.
Grupa dobrze zorganizowana i współdziałająca. Wyraźny podział obowiązków, ale obowiązki poszczególnych uczniów nie do końca są one równocenne. Zadania oddane w terminie.
Grupa współpracuje wzorowo. Wyraźnie widać kto jest liderem i w jaki sposób podzielone zostały obowiązki. Uczniowie pomagają sobie wzajemnie. Grupa trzyma się ustalonych terminów.

Sposób zaprezentowania pracy
Można uzyskać 1-4 pkt.


Uczniowie czytają tekst piosenki bez akompaniamentu.
Uczniowie puszczając film z serwisu Youtube.
Uczniowie prezentują na żywo swoją piosenkę. Prezentacja mało dynamiczna – uczniowie stoją i śpiewają bez żadnej choreografii.
Uczniowie prezentują na żywo swoją piosenkę wykorzystując ciekawą choreografię. Włączają w swoją prezentacje pozostałych uczniów.

3. Dla grupy 5.

Wymagania
Początkowe
0-1 punkt
Rozwinięte
2 punkty
Zaawansowane
3 punkty
Celujące
4 punkty

Gromadzenie danych, wartość merytoryczna materiałów, adekwatny dobór pierwiastków
 Można uzyskać 1-4 pkt.
Test za krótki. Pytania o nieadekwatnym poziomie trudności – zbyt proste lub zdecydowanie za trudne.
W teście nie wykorzystano informacji zebranych przez pozostałe grupy.
W pytaniach zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne. W przypadku licznych błędów - 0 pkt.
Test właściwej długości. Pytania nawiązują do danych zebranych przez pozostałe grupy. Pytania o nieadekwatnym poziomie trudności – zbyt proste lub zdecydowanie za trudne.
W pytaniach zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne.
Test właściwej długości. Pytania nawiązują do danych zebranych przez pozostałe grupy. Pytania o adekwatnym poziomie trudności.
Pytania poprawne pod kątem merytorycznym.
Test właściwej długości. Pytania odnoszą się dokładnie i w pełni do danych zebranych przez pozostałe grupy. Pytania o adekwatnym poziomie trudności.
Pytania poprawne pod kątem merytorycznym.

Sposób przedstawienia informacji
Można uzyskać 1-4 pkt.
Nie przygotowano quizu we właściwym programie.
Pytania mało czytelne dla odbiorcy. Quiz ubogi graficznie. 
W quizie literówki i błędy ortograficzne. W przypadku licznych błędów - 0 pkt.
Przygotowano quiz zgodnie z wytycznymi – we właściwym programie. Pytania
czytelne, napisane poprawnie, ale zdarzają się błędy konstrukcyjne.
W quizie zdarzają się literówki i pojedyncze błędy ortograficzne.
Przygotowano quiz zgodnie z wytycznymi – we właściwym programie. Pytania
czytelne, napisane poprawnie, odpowiedniej długości, ale zdarzają się błędy konstrukcyjne.
Każde z pytań opatrzone grafiką, ale nie zawsze jest ona spójna z treścią pytania.
 Przygotowano quiz zgodnie z wytycznymi – we właściwym programie. Pytania
czytelne, napisane poprawnie, odpowiedniej długości. Każde z pytań opatrzone grafiką, która jest spójna z treścią pytania.


Współpraca
 
Można uzyskać 1-4 pkt.
Brak podziału obowiązków i współpracy w grupie.
Uczniowie nie trzymają się terminów wykonania pracy.
Uczniowie współpracują w pewnym zakresie, ale nie wszyscy uczestniczą w przygotowaniu  zadania. Przez większość czasu pracują indywidualnie. Tylko część pracy wykonywana na czas.
Grupa dobrze zorganizowana i współdziałająca. Wyraźny podział obowiązków, ale obowiązki poszczególnych uczniów nie do końca są one równocenne. Zadania oddane w terminie.
Grupa współpracuje wzorowo. Wyraźnie widać kto jest liderem i w jaki sposób podzielone zostały obowiązki. Uczniowie pomagają sobie wzajemnie. Grupa trzyma się ustalonych terminów.

Sposób zaprezentowania pracy
Można uzyskać 1-4 pkt.


Uczniowie mało obyci z prezentowaniem danych w postaci prezentacji, nie przygotowali się do publicznego przedstawienia wyników swojej pracy, nie radzą sobie z oprogramowaniem.
Uczniowie podejmują próbę prezentacji, ale widać, że improwizują i nie przygotowali się do wyników swojej pracy. 
Uczniowie mówią bardzo krótko lub nadmiernie przedłużają czas prezentacji powyżej 15 minut.
Sposób prezentacji poprawny, ale mało dynamiczny i bez interakcji z publicznością.
Uczniowie mieszczą się w zadanym czasie prezentacji.
Prezentowanie bez zarzutów – odpowiednia dynamika i interakcja z osobami w sali.
Uczniowie mieszczą się w zadanym czasie prezentacji.